فیلم | روایتی از جایگاه معلم قرآن نزد امام حسین(ع)
کد خبر: 3919625
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹

فیلم | روایتی از جایگاه معلم قرآن نزد امام حسین(ع)

سیدمحسن موسوی بلده، استاد و پیشکسوت قرآنی کشورمان با اشاره به جایگاه قرآن در سیره امام حسین(ع) به بیان روایتی از تکریم معلم قرآن از سوی آن حضرت پرداخت و گفت: جایگاه قرآن نزد سیدالشهدا(ع) به گونه‌ای بود که ایشان آخرین شب زندگی خود را از دشمن مهلت خواست تا بیشتر به تلاوت قرآن بپردازند.

سیدمحسن موسوی بلده پیشکسوت قرآنی

به گزارش ایکنا، سیدمحسن موسوی بلده، استاد و پیشکسوت قرآنی کشورمان در شب عاشورای حسینی در پیامی ویدئویی به احیای مجازی قرآن در ایکنا ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان به بیان برخی نکات پرداخت که در ادامه آمده است.


بسم الله الرحمن الرحیم


با عرض سلامت خدمت عزاداران حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفای ایشان.


زمانی یکی از فرزندان حضرت سیدالشهدا(ع) برای اولین بار از مکتب بازگشت، آن فرزند که در تاریخ نقل نشده کدام فرزند امام (ع) بود آنچه از خواندن قرآن آموخته بود را برای حضرت بازگو و عرضه کرد و آیاتی که فراگرفته بود را قرائت می‌کند، حضرت سیدالشهدا(ع) هم در پاداش این کار معلم، فرزند خود را فرا می‌خواند، دهان ایشان را از اشرفی پر می‌کند و لباس‌هایی را به عنوان خلعت و هدیه تقدیم می‌کند.
برخی افراد به امام(ع) ایراد می‌گیرند که آیا این کار اسراف نبوده است؟ تعبیری که امام حسین (ع) به کار برده‌اند این بوده است؛ در مقابل آن جواهری که معلم قرآن در دهان فرزندشان گذاشته است(قرآن)، جواهری که من در دهان معلم قرآن گذاشته ام هیچ ارزشی نداشته است.


این دیدگاه حضرت سیدالشهدا(ع) در آن زمان نسبت به قرآن بوده است. امام که در آخرین شب زندگی مبارک خودشان حاضر نبودند برای هیچ کاری از دشمن مهلت بگیرند اما برای تلاوت قرآن این کار را انجام دادند و از دشمن مهلت گرفتند. این یک مسیر از سیره امام(ع) است. امیدوارم بتوانیم این مسیر را به همین خوبی که خداوند به ما توفیق داده است در چنین شبی ادامه دهیم.

فیلم | روایتی از جایگاه معلم قرآن نزد امام حسین(ع)
در چنین شبی که خبرگزاری قرآن حسینیه مجازی را دایر کرده است ما در کنار قرآن و عترت احیای قرآنی خواهیم داشت تا عرض ارادت داشته باشیم و برای آینده خودمان بهره‌ها بگیریم ان شاالله که خداوند این توفیق را هرگز و هیچ لحظه‌ای از ما سلب نگرداند.
مراسم احیای قرآنی شب‌های عاشورا از سال 95 به بعد برای ما معلمان قرآن، قاریان و شاگردان استاد «محمدتقی مروت» رنگ و بوی دیگری گرفته و شبی است که خاطره رحلت این استاد برجسته قرآن با شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) عجین شده است.
در سال 95 در مراسم احیایی که در شب عاشورا و در جلسه حجت‌الاسلام موسوی درچه‌ای برگزار شد و تا سحر ادامه داشت حدود ساعت دو نیمه بامداد به ما خبر داده شد که استاد محمدتقی مروت در غربت به رحمت خدا و به درگاه رحمت ایزدی رفتند و ما را از وجود پربرکت خود محروم کردند.
این اتفاق در شب عاشورا برای شخصیتی رخ داد که در طول زندگی خود قرآن را با عترت پیاده کرده و ملتزم به این امر بود. رحلت استادی که متخصص امر تلاوت قرآن کریم و ملتزم به فرهنگ عترت بود در شب عاشورا و در شبی که امام حسین(ع) احیای قرآنی داشتند هم به نوعی پیامی بود از التزام به قرآن و عترت در طول زندگی او.
ان شاالله که همه اساتید قرآن و همه آنهایی که در این مسیر گام برداشته‌اند و دستشان از دنیا کوتاه است روح آنها در چنین شبی با ارواح طیبه ائمه(ع) محشور شود و از ما نیز دستگیری داشته باشند.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 
 
 
یادآور می‌شود؛ احیای مجازی قرآن، همزمان با شب عاشورای اباعبدالله حسین(ع) در لایو اینستاگرام ایکنا و با سخنرانی اساتید پیشکسوت قرآنی عباس سلیمی، سیدمحسن موسوی بلده در باب اهداف قرآنی قیام حسین(ع) و بیان نکاتی درباره عزاداری‌های خانگی در وضعیت موجود کرونایی از سوی حجت‌الاسلام موسوی درچه‌ای، تلاوت‌هایی از قاریان برتر ملی و بین‌المللی، همچنین تلاوت اختصاصی استاد طاروطی از مصر از ساعت ۲۰,۳۰ تا ۲۲ برگزار شد. همچنین در این برنامه اسامی منتخبان پویش تلاوت عاشورایی که به همت ایکنا برگزار شده بود؛ اعلام شد.
انتهای پیام
captcha